A Smartphone Inc.-ben az egyik legnagyobb okostelefon-gyártó cég vezérigazgatójává válhatsz abban az időben, amikor az okostelefonok csak most kezdték meghódítani a világot. Kutass technológiákat, fejleszd a gyáradat, építsd ki a világméretű irodahálózatodat, és árazd túl a versenytársaidat.
A Smartphone Inc. egy gazdasági szimuláció Eurogame. Öt körön keresztül a játékosok programozzák az árral, a termeléssel, a kutatással és a terjeszkedéssel kapcsolatos döntéseiket, hogy több profitot termeljenek, és a világ legsikeresebb vállalatává váljanak azáltal, hogy több pénzt keresnek, mint a versenytársaik. A játék egyedi tervezési mechanizmust alkalmaz, amely a frissítési mechanizmusokat ötvözi a licitálási és akcióválasztási mechanizmusokkal. Minden kör nyolc egyszerű fázisból áll: tervezés, árképzés, termelés, fejlesztés, kutatás, terjeszkedés, értékesítés és profit.
A tervezési fázisban minden játékos egyszerre hoz döntést a következő évre vonatkozóan a két tervkártyája és az összes fejlesztéslapkája foltozásával. Ez a terv határozza meg az összes többi fázist, mivel a játékosok a tervezett akciókat fogják ezekben használni.
Az árazási fázisban a játékosok a saját belátásuk szerint változtatják az áraikat. Az alacsonyabb ár segít abban, hogy korábban induljanak és több okostelefont adjanak el a piacon, míg a magasabb ár, bár kockázatosabb, segít a játékosoknak több pénzt keresni.
A gyártás során minden játékos egyszerre gyárt okostelefonokat, a saját tervük alapján.
A fejlesztés során a játékosok soronként elveszik a fejlesztéslapkákat, ami a további körökben bővíti a tervlehetőségeiket. Minden további fázist soronként kell játszani.
A kutatás során a játékosok sorrendjük szerint a kutatási pontjaikat használják fel az új technológiák felfedezésének döntése alapján. Minden technológia nemcsak a játékosok okostelefon-eladási képességét bővítette ki, hanem különleges képességet is adott nekik. A játékban 6 különböző technológia található, mindegyikhez két különböző képesség tartozik.
A terjeszkedési fázisban a játékosok a tervükből származó terjeszkedési pontokat felhasználva irodákat nyitnak a szomszédos régiókban, ami lehetővé teszi számukra, hogy abban a régióban értékesítsenek, és a további körökben további régiókra fejlesszék irodahálózatukat.
Az eladási fázisban a játékosok a legyártott telefonokat azokban a régiókban értékesítik, ahol irodáik vannak. Azonban a régiókban korlátozott a hely - ha az árad túl magas, a gyorsabb versenytársak megakadályozhatják az eladást. A fázis végén az összes eladatlan okostelefont felhasználják.
A profit fázisban bevételt kapsz az okostelefonjaid után. Minden eladott telefon után annyi dollár jár, amennyi az ára. Az a játékos is profitot kap, aki a legtöbb telefont adta el a régióban, miután birtokolja a kiegészítő piacot. A fázis végén az összes eladott okostelefont le kell dobni a térképről - és egy új kör kezdődik.
Öt kör után a leggazdagabb játékos nyer.
*A fenti szöveg automatikus fordítással lett létrehozva. Az eredeti, idegen nyelvű leírást az alábbiakban találod.
In Smartphone Inc., you become a CEO of one of the largest smartphone-producing companies in the time when smartphones were only beginning to conquer the world. Research technologies, develop your factory, build your worldwide office network, and outprice your competitors.
Smartphone Inc. is an economic simulation Eurogame. Over five rounds, players program their decisions about price, production, research, and expansion in order to earn more profits and become the most successful company in the world by earning more money than rivals. The game features a unique mechanism of planning, which combines patching mechanisms with bidding and action selection. Each of the rounds consists of eight simple phases: planning, pricing, production, development, research, expansion, selling, and profits.
In the planning phase, all players simultaneously make a decision for the next year by patching their two plan cards and all of their development tiles. This plan determines all of the other phases, as players will use planned actions in them.
During the pricing phase, players change their price, according their decision. A lower price helps to go earlier and sell more smartphones on the market, but higher price while risky help player to earn more money.
In production, all players simultaneously produce smartphones, based on their plan.
In development, players in turn order take the development tiles, which expands their plan possibilities in further rounds. All following phases will be played in turn order.
In research, players in turn order use their research points based on their decision to discover new technologies. Each technology has not only expanded players' ability to sell smartphones to the customers, but also give them special power. There are 6 different technologies in the game, with every one of them has two different powers to use.
In the expansion phase, players use expansion points from their plan to open offices in neighbor regions, which allow them to sell in that region and develop their network of offices to more regions in further turns.
In the sale phase, players sell produced phones in regions, where they have offices. But there is limited space in regions - if your price is to high, faster rivals can block you from selling. At the end of the phase all unsold smartphones are utilized.
In the profit phase, you get income for your smartphones. All sold phones get you as many dollars, as their price. Also the player who sold more phones in the region gets profits for controlling the accessory market. At the end of this phase all sold smartphones discarded from the map - and a new round begins.
After five rounds, the richest player wins.