A 2400-as években az emberiség megkezdi a Mars bolygó terraformálását. A földi World Government által támogatott óriásvállalatok hatalmas projekteket indítanak a hőmérséklet, az oxigénszint és az óceán borítottságának emelésére, amíg a környezet lakhatóvá nem válik. A Terraforming Marsban egy ilyen vállalattal játszol, és együtt dolgozol a terraformálási folyamaton, de győzelmi pontokért versenyezel, amelyeket nemcsak a terraformáláshoz való hozzájárulásodért, hanem a Naprendszer emberi infrastruktúrájának fejlesztéséért és más dicséretes dolgokért is odaítélnek.
A játékosok több mint kétszáz különbözőből szerezhetnek egyedi projektkártyákat úgy, hogy a kezükbe veszik őket. A projektek (kártyák) bármit képviselhetnek, a növény- vagy állatvilág betelepítésétől kezdve az aszteroidák fellövésén, városépítésen át a Jupiter holdjainak bányászatáig és az üvegházhatású gázokat kitermelő iparágak létrehozásáig a légkör felmelegítése érdekében. A kártyák azonnali bónuszokat adhatnak, valamint növelhetik a különböző erőforrások termelését. Sok kártyának vannak feltételei is, és akkor válnak játszhatóvá, amikor a hőmérséklet, az oxigénszint vagy az óceán borítottsága kellőképpen megnő. A kártyák vásárlása költséges, ezért egyensúlyt kell találni a kártyák megvásárlása (kártyánként 3 megakredit) és a tényleges kijátszásuk (ami a projekttől függően 0 és 41 megakredit között lehet) között. A Standard Projektek mindig elérhetők a kártyák kiegészítésére.
Az alapjövedelmed, akárcsak az alappontszámod, a Terraform Rating-don (20-ról indulva) alapul, amely minden alkalommal növekszik, amikor a három globális paraméter egyikét emeled. A jövedelmedet azonban kiegészíti a termelésed, és számos más forrásból is kapsz GyP-ket.
Minden játékos a játékostábláján nyomon követi a termelését és az erőforrásait, és a játék hatféle erőforrást használ: MegaKrediteket, Acélt, Titánt, Növényeket, Energia és Hőt. A játéktáblán a városlapkák, óceánlapkák és zöldlapkák legjobb helyéért versenyeztek. Emellett különböző, sok GyP-t érő Milestones and Awards-kért is versenyeztek. Minden kört generációnak neveznek (találd ki, miért), és a következő fázisokból áll:
1) A játékosok sorrendje az óramutató járásával megegyezően változik.
2) Kutatási fázis: Minden játékos vásárol lapot négy magánúton húzott kártyából.
3) Akciófázis: A játékosok felváltva hajtanak végre 1-2 akciót a következő lehetőségek közül: Kártya kijátszása, Mérföldkő igénylése, Jutalom finanszírozása, Standard projekt használata, Növény átalakítása zöld mezőkké (és oxigénszint növelése), Hő átalakítása hőmérséklet-emelésre, és Egy játékban lévő kártya akciójának használata. A kör addig folytatódik az asztalnál, amíg minden játékos passzol.
4) Termelési fázis: A játékosok a terraform besorolásuk és termelési paramétereik szerint kapják az erőforrásokat.
Amikor a három globális paraméter (hőmérséklet, oxigén, óceán) mind elérte a célját, a terraformálás befejeződött, és a játék az adott generáció után véget ér. Számold meg a Terraform Rating-dat és a többi GYP-t, hogy meghatározd a győztes vállalatot!
Tartalom:
1 Rules Booklet
1 Game Board
5 Player Boards
17 Corporation Cards
208 Project Cards
8 Reference Cards
200 db Player Markers (átlátszó műanyag kocka, 5 színben)
200 db Resource Markers (átlátszatlan műanyag kockák arany, ezüst és réz színben, különböző méretekben)
3 Game Board Markers (nagy fehér műanyag kockák)
9 Ocean Tiles
60 Zöldterület/City Tiles
11 Special Tiles
1 First Player Tile
*A fenti szöveg automatikus fordítással lett létrehozva. Az eredeti, idegen nyelvű leírást az alábbiakban találod.
In the 2400s, mankind begins to terraform the planet Mars. Giant corporations, sponsored by the World Government on Earth, initiate huge projects to raise the temperature, the oxygen level, and the ocean coverage until the environment is habitable. In Terraforming Mars, you play one of those corporations and work together in the terraforming process, but compete for getting victory points that are awarded not only for your contribution to the terraforming, but also for advancing human infrastructure throughout the solar system, and doing other commendable things.
The players acquire unique project cards (from over two hundred different ones) by buying them to their hand. The projects (cards) can represent anything from introducing plant life or animals, hurling asteroids at the surface, building cities, to mining the moons of Jupiter and establish greenhouse gas industries to heat up the atmosphere. The cards can give you immediate bonuses, as well as increasing your production of different resources. Many cards also have requirements and they become playable when the temperature, oxygen, or ocean coverage increases enough. Buying cards is costly, so there is a balance between buying cards (3 megacredits per card) and actually playing them (which can cost anything between 0 to 41 megacredits, depending on the project). Standard Projects are always available to complement your cards.
Your basic income, as well as your basic score, is based on your Terraform Rating (starting at 20), which increases every time you raise one of the three global parameters. However, your income is complemented with your production, and you also get VPs from many other sources.
Each player keeps track of their production and resources on their player boards, and the game uses six types of resources: MegaCredits, Steel, Titanium, Plants, Energy, and Heat. On the game board, you compete for the best places for your city tiles, ocean tiles, and greenery tiles. You also compete for different Milestones and Awards worth many VPs. Each round is called a generation (guess why) and consists of the following phases:
1) Player order shifts clockwise.
2) Research phase: All players buy cards from four privately drawn.
3) Action phase: Players take turns doing 1-2 actions from these options: Playing a card, claiming a Milestone, funding an Award, using a Standard project, converting plant into greenery tiles (and raising oxygen), converting heat into a temperature raise, and using the action of a card in play. The turn continues around the table until all players pass.
4) Production phase: Players get resources according to their terraform rating and production parameters.
When the three global parameters (temperature, oxygen, ocean) have all reached their goal, the terraforming is complete, and the game ends after that generation. Count your Terraform Rating and other VPs to determine the winning corporation!
Contents:
1 Rules Booklet
1 Game Board
5 Player Boards
17 Corporation Cards
208 Project Cards
8 Reference Cards
200 Player Markers (transparent plastic cubes, 5 colours)
200 Resource Markers (opaque plastic cubes in gold, silver, and copper in different sizes)
3 Game Board Markers (big white plastic cubes)
9 Ocean Tiles
60 Greenery/City Tiles
11 Special Tiles
1 First Player Tile