A Death in the Trenches egy stratégiai szintű World War I játék, amely a teljes háborút lefedi, a Serbia and Belgium nyitó lövéseitől Németország és szövetségesei 1918-as végső vereségéig (vagy győzelméig!). A Jonathan Carnehl által készített térkép célja, hogy az 1914-es év hangulatát idézze fel a korabeli atlaszokban szereplő textúrák és színek felhasználásával. A Pireneusoktól Moszkváig és Norvégiától Szudánig húzódik, lefedve a Europe and the Near East minden négyzetcentiméterét, ahol 1914 és 1918 között harcok folytak, egy kezelhető, 34×22 hüvelykes formátumban. A világ minden táján zajló gyarmati csaták egy további 8½x11 hüvelykes térképen zajlanak, amely Németország birodalmát mutatja.
A játék 456 gyönyörűen illusztrált bábut is tartalmaz, amelyek a háborúban harcolt összes nemzeti hadsereget ábrázolják – a németektől, franciáktól, British and Russians-tól egészen a perzsákig, montenegróiakig, örményekig, South Africans-ig, és számos speciális egységig (French Foreign Legion, gurkák, olasz „arditi”, kozákok, tiroli császári seregek, cionisták, bajorok, „Dunsterforce”… akár Kína is küldhet egy kis expedíciós erőt).
Az első világháborús erősítéshez a játék egyszerű, térképen kívüli kiosztási markerek rendszere történelmi részletekkel tölti meg a világodat: Tankok, Alpenkorps, tüzérségi zárótűz, lángszórók, mérges gáz, Krupp ágyúk, Mustapha Kemal, a Royal Air Force, francia elan, Rommel hegyi taktikái és Galliéni taxik… miközben a nagy háborús vezetők mind nyomot hagynak (jót vagy rosszat!) a történelemben: Bruchmuller, Haig, Hoffmann, Mackensen, Hindenburg and Ludendorff, Rennenkampf and Samsonov, Sarrail, Von Francois, Foch, Brusilov, Nivelle, Plehve, Putnik and Yudenich. Mindezek a részletek anélkül kerültek hozzáadásra, hogy különleges szabályokra kellene emlékezned.
Amit más első világháborús játékok könyörtelenül bonyolulttá tesznek, a Death in the Trenches elegáns egyszerűséggel szimulálja. Az arccal felfelé néző egységek sáncokkal vannak ellátva; az arccal lefelé nézők nem! Ilyen egyszerű. A hangsúly a szórakoztató dolgokon van az unalmas helyett; nincs termelési pontok számolgatása, az ellátási szabályok és a stratégiai átcsoportosítás egyszerű, és a harcban nincsenek bonyolult terepmódosítók, amelyeket meg kellene jegyezni – ezek egyenesen a harci kockadobásba vannak beépítve.
A Halál az lövészárokban egy megtévesztően egyszerű, rövid szabálykönyvet tartalmaz (több további, véletlenszerű eseményekkel teli oldalon), amely részletezi a játék egyedi harcrendszerét (CRT nélkül!), amely realisztikus módon ábrázolja a World War I harcrendszerének gyötrelmes természetét, miközben a játékosoknak rengeteg lehetőséget kínál a folytatásra. A térkép a hadsereg szintű egységeket mutatja, a hadosztályok összetevőivel a térképen kívül, hogy elkerüljék a térkép eltömődését. A hadosztályok létrehozása és kiosztása egyszerűsödött ebben az új Second Edition-ban.
A játék egyedi harcrendszerében te választhatod ki, hogy hány kockával szeretnél dobni, és mekkora kockázatot vagy hajlandó vállalni: minden egyes „épp eleget, de nem túl sokat” választáson kínlódni fogsz. Ha „túlléped” a célszámot, az azt jelenti, hogy épp most küldted át az embereidet „a tetőn”, hogy legyűrjék őket. Mire számítottál? Ez a World War I! A csaták egy gyötrelmes „fegyverkezési versenyt” tartalmaznak, ahol egyre több kockát és egyre több Elosztást dobsz be, a klasszikus World War I stílusban, ahol tudod, hogy „még egy nagy lendület” meghozza a győzelmet, ami oly sokszor elkerülte a figyelmedet.
A végtelen újrajátszhatóság több mint 500 aprólékosan kidolgozott véletlenszerű eseménynek köszönhető, amelyek a játékban még soha nem látott módon repítenek el a World War I tüzes világába, miközben segítenek egyszerűvé és könnyűvé tenni a játékot. Lenin, a Senussi-felkelés, intrikák a román udvarban, a Cruise of the Emden, a Armenian Massacre, a Sinai Pipeline, a Ukrainian Reactionary Hetmanate, Raszputyin, Mata Hari, az orosz lövedékhiány, Edith Cavell, Lawrence of Arabia (és német társának, Wilhelm Wassmuss) meggyilkolása, a nesztoriánus ellenállás, Pancho Villa, a Grand Duke Nicholas, Thomas Masaryk, a Red Baron, Czech Legion, Irish Rising, Berber Revolt, légitámadások, tífusz, influenza… mind itt vannak olyan módon, hogy ténylegesen megtanítanak World War I. történetére.
A játékosok közel 40 nemzet fegyveres erőit irányítják egy olyan játékban, amely mégis elég kicsi ahhoz, hogy elférjen az asztalodon! Úgy hangzik, mint egy hatalmas játék, de nem az. A Death in the Trenches játékot játszhatóvá tervezték – könnyű játszani, nehéz elsajátítani. Olyan dolgokat fogsz tanulni a World War-ról, amiket korábban soha nem tudtál, és ugyanazokkal a válságokkal kell szembenézned, mint a Entente and Central Powers vezetői. Gondolod, hogy jobban tudsz játszani, mint Douglas Haig and Robert Nivelle? Most te jössz.
Termékinformációk
Bonyolultság: Közepes (kb. 6/10)
Játékidő: 10+ óra
Pasziánsz alkalmasság: Kiváló
Időskála: 1 kör = 3 hónap
Térkép méretaránya: 1 hatszög = körülbelül 80 mérföld
Egységméret: Hadsereg és Hadtest
Tervezők: R. Ben Madison and Wes Erni
Művész: Jonathan Carnehl
Alkatrészek:
1 db 34×22 hüvelykes térkép, amely Europe and the Near East-t fedi le – Szerelt
3+ db (9/16 hüvelykes) katonai egységjelző, -jelző és -jelző lap – összesen 400 (kétoldalas)
1 szabályfüzet (Game System and Random Events mellékelve)
6 db 8½ x 11″-es színes játékossegítő és bemutatólap
10 hatoldalú dobókocka
1 db színes doboz és fedél készlet
*A fenti szöveg automatikus fordítással lett létrehozva. Az eredeti, idegen nyelvű leírást az alábbiakban találod.
Death in the Trenches is a strategic-level World War I game covering the entire war, from the opening shots in Serbia and Belgium to the final defeat (or victory!) of Germany and its allies in 1918. The map, executed by Jonathan Carnehl, is designed to give you a feel for 1914 by using textures and colors featured in atlases of the time. It stretches from the Pyrenees to Moscow, and from Norway to the Sudan, covering every square inch of territory in Europe and the Near East which saw combat from 1914 to 1918, in a manageable 34×22″ format. Colonial battles around the world take place on an additional 8½x11″ map showing Germany’s empire.
The game also features 456 beautifully-illustrated counters depicting all the national armies that fought in the war – from the Germans, French, British and Russians all the way down to the Persians, Montenegrins, Armenians, South Africans, and a host of specialized units (French Foreign Legion, Gurkhas, Italian “Arditi”, Cossacks, Tyrolean Kaiserjäger, Zionists, Bavarians, “Dunsterforce”… even China may send a small expeditionary force).
For the World War I buff, the game’s simple off-map system of Allocation markers fills your world with historical detail: Tanks, Alpenkorps, artillery barrages, flamethrowers, poison gas, Krupp guns, Mustapha Kemal, the Royal Air Force, French elan, Rommel’s mountain tactics and Galliéni’s taxicabs… while the great wartime leaders all leave their mark (good or bad!) on history: Bruchmuller, Haig, Hoffmann, Mackensen, Hindenburg and Ludendorff, Rennenkampf and Samsonov, Sarrail, Von Francois, Foch, Brusilov, Nivelle, Plehve, Putnik and Yudenich. All this detail is added without forcing you to remember special rules.
What other WWI games make ruthlessly complex, Death in the Trenches simulates with elegant simplicity. Face-up units are entrenched; face-down units aren’t! Simple as that. Emphasis is on the fun stuff rather than the boring stuff; there is no bean counting of production points, supply rules and strategic redeployment are easy, and in combat there are no complicated terrain modifiers to memorize – those are baked right into the combat die roll.
Death in the Trenches includes a deceptively simple, short rulebook (with several additional pages of random events) detailing the game’s unique combat system (no CRT!) which portrays the grinding nature of World War I combat in a realistic way that still gives players plenty of options to pursue. The map shows your army-level units, with their divisional components represented off map to prevent map clogging. The production and assignment of divisions has been simplified in this new Second Edition.
The game’s unique combat system lets you choose how many dice you want to throw, and the risk you’re willing to take: you’ll agonize over every choice of “just enough but not too much”. If you “overroll” your target number, it means you just sent your men “over the top” to get mown down. What did you expect? This is World War I! Battles feature a grinding ‘arms race’ where you throw in more and more dice, and more and more Allocations, in classic World War I fashion where you know that just “one more big push” will give you the victory that has so often eluded you.
Endless replayability flows from over 500 painstakingly researched random events, which plunge you into the fiery world of World War I in ways you’ve ever seen before in a game, while helping keep play simple and straightforward. Lenin, the Senussi revolt, intrigue in the Roumanian court, the Cruise of the Emden, the Armenian Massacre, the Sinai Pipeline, the Ukrainian Reactionary Hetmanate, Rasputin, Mata Hari, the Russian shell shortage, the murder of Edith Cavell, Lawrence of Arabia (and his German counterpart, Wilhelm Wassmuss), the Nestorian resistance, Pancho Villa, the Grand Duke Nicholas, Thomas Masaryk, the Red Baron, Czech Legion, Irish Rising, Berber Revolt, air raids, typhus, influenza… they’re all here in ways that actually teach you about the history of World War I.
Players command the armed forces of nearly 40 nations, in a game that still manages to be small enough to fit on your table! It sounds like a massive game, but it isn’t. Death in the Trenches is designed to be played – easy to play, hard to master. You’ll learn things about World War I you never knew before, and you’ll have to face the same crises the leaders of the Entente and Central Powers did. Think you can do better than Douglas Haig and Robert Nivelle? Now it’s your turn.
Product Information
Complexity: Medium (about 6 out of 10)
Playing Time: 10+ hours
Solitaire Suitability: Excellent
Time Scale: 1 turn = 3 months
Map Scale: 1 hex = approximately 80 miles
Unit Scale: Army and Corps
Designers: R. Ben Madison and Wes Erni
Artist: Jonathan Carnehl
Components:
1 34×22″ map covering Europe and the Near East – Mounted
3+ countersheets (9/16″) of military unit counters, markers and chits – total 400 (double sided)
1 rules booklet (Game System and Random Events included)
6 8½ x11″ color player aid and display sheets
10 six sided dice
1 full-color box and lid set