A Star Fighters: Rapid Fire a valós idejű kockadobás izgalmát ötvözi a taktikai űrhajó-harccal. Minden játékos beugrik a saját űrhajója pilótafülkéjébe, és egy párbajban bizonyítja, hogy ki a jobb pilóta. A játék több módban játszható: 1 az 1 ellen, 3 játékos szabadon játszható, 2 az 2 ellen, vagy szóló módban, ahol egyetlen űrhajós támad egy orbitális űrállomást.
A valós idejű fázisban minden játékos egyszerre dob és dob újra a parancsnoki kockáival, és hozzárendeli azokat a vadászgépe különböző funkcióihoz. Amikor egy játékos teljesen feltöltötte a rendszereit és készen áll a cselekvésre, a valós idejű fázist a nagy piros gomb megnyomásával és a „Tűz!” kiáltásával fejezheti be. Ez azt jelenti, hogy minden játékosnak abba kell hagynia a dobást és a kockák elosztását, és át kell lépnie a taktikai fázisba.
A taktikai fázisban a játékosok felváltva aktiválják a feltöltött rendszereiket. Ez lehetővé teszi számukra, hogy torpedókat vagy lézereket lőjenek ki az ellenségre, manőverezzenek a térképen, beállítsák a pajzsaikat, és egyéb, a választott vadászgépükre jellemző műveleteket hajtsanak végre.
A játékosoknak egyensúlyt kell teremteniük a valós idejű játék nyomása között, miközben jó taktikai és stratégiai döntéseket kell hozniuk. A játék csak akkor ér véget, ha egy csillagvadász megsemmisül. Az a pilóta nyer, aki beviszi a befejező csapást, és elnyeri az összes dicsőséget.
*A fenti szöveg automatikus fordítással lett létrehozva. Az eredeti, idegen nyelvű leírást az alábbiakban találod.
Star Fighters: Rapid Fire combines the excitement of real-time dice rolling with tactical starship combat. Each player hops into the cockpit of their own starfighter and duels it out in a dog fight to prove who is the superior pilot. The game plays in multiple modes 1 vs 1, 3 player free-for-all, 2 vs 2, or a solo mode where a single starfighter attacks an orbital space station.
In the real-time phase all players roll and re-roll their command dice simultaneously, and assign them to the various functions of their starfighter. When a player has fully charged systems and is ready to act they may end the real-time phase by hitting the big red button and yelling, “Fire!” This means all players must cease rolling and allocating dice and move to the tactical phase.
In the tactical phase players then alternate activating the systems they have charged. This allows them to fire torpedoes or lasers at the enemy, manoeuvre around the map, adjust their shields, and other actions unique to their chosen starfighter.
Players must balance the pressure of real-time play while making good tactical and strategic decisions. The game only ends when one starfighter is destroyed. The pilot that hits the finishing blow gets all the glory and is the winner.