Az „Arte di Calimala” – a posztófeldolgozók és külföldi posztókereskedők céhe – Firenze egyik nagyobb céhe volt, amely a Republic of Florence idején a Late Middle Ages_ polgári hatalmát követelte magához. A gyapjúszövet-kereskedelem volt a város gazdaságának motorja, a Calimala tagjai pedig Firenze elitjét alkották.
Hosszú története során az Arte di Calimala felügyelte a művészeti és építészeti alkotások kivitelezését. A legtöbb firenzei céh végzett ilyen tevékenységeket, de a Calimala a projektek száma és presztízse, valamint az irányított helyszínek tekintetében különböztette meg magát a többi céhtől, beleértve a város néhány nagyobb templomának építését és díszítését is.
A Calimala játékosai posztókereskedők a középkori Firenzében, akik megbízható alkalmazottakat osztanak ki a város különböző utcáira, hogy akciókat hajtsanak végre. (Minden utca két olyan helyet köt össze, ahol adott akciók hajthatók végre.) Ezen akciók végrehajtása során a játékosok szövetet gyártanak és szállítanak, valamint hozzájárulnak a város különböző épületeinek építéséhez és díszítéséhez. Az alkalmazottak egy ideig a kijelölt helyükön maradnak, és az utca aktiválódásakor végrehajtják akcióikat, végül pedig előléptetik őket a városi tanácsba, ami elindítja a pontozási fázist.
A játékosok számától függően minden játékosnak több akciókorongja van. Körönt sorrendben egyet letehetnek két akció közötti mezőre, végrehajtva mindkét akciót, és aktiválva az összes többi korongot ugyanazon a mezőn. Amikor a negyedik korong egy akciómezőre kerül, a legalacsonyabb rangú korong előléptetésre kerül a városi tanácsba, ami elindítja a pontozást. Miután az utolsó akciókorongot is lehelyezték, vagy a tanács utolsó pontozási fázisa elindult, a játék véget ér. Az akciómezők helyzete és a pontozási fázisok sorrendje játékonként változik, így minden játék nagyon eltérő. A titkos pontozási célok és akciókártyák bizonytalanságot okoznak.
*A fenti szöveg automatikus fordítással lett létrehozva. Az eredeti, idegen nyelvű leírást az alábbiakban találod.
The “Arte di Calimala” — the guild of cloth finishers and merchants in foreign cloth — was one of the greater guilds of Florence, who arrogated to themselves the civic power of the Republic of Florence during the Late Middle Ages. The woolen cloth trade was the engine that drove the city’s economy and the members of the Calimala were the elite of Florence.
Throughout its long history, the Arte di Calimala supervised the execution of artistic and architectural works. Most Florentine guilds performed such activities, but the Calimala distinguished itself from other guilds through the number and prestige of the projects and the sites administered, including the construction and decoration of some of the major churches of the city.
Players of Calimala are cloth merchants in medieval Florence, with a number of trusted employees that they assign to various streets within the city to carry out actions. (Each street connects two places where particular actions can be taken.) While taking these actions, players produce and deliver cloth and contribute to the construction and decoration of various buildings across the city. Employees stay on their assigned places for a while, carrying out their actions whenever the street is activated, and eventually are promoted into the city council, triggering a scoring phase.
Depending on the number of players, each player has a number of action discs. In turn order, they can put one on a space between two actions, performing both actions and activating all other discs on the same space. When the fourth disc is placed on an action space, the lowest one is promoted to the city council, which triggers a scoring. After the last action disc is placed or the last scoring phase in the council is triggered, the game ends. The positions of the action spaces and sequence of scoring phases vary from game to game, making each game very different. Secret scoring objectives and action cards add uncertainty.